Terénní auto

Technická data

Dléka: 320 mm, Šířka: 136 mm, Výška: 144 mm

Typ kol: LEGO Group 62,4 x 20 S

Elektro komponenty: 1x M motor, 1x XL motor, 1x battery box, 1x receiver, 1x switch 1x LED-Lichter

Vznik modelu - Únor 2011

Jedná se o můj první Lego model. Na začátku jsem neměl představu ani předlohu, žádného konkrétního stroje. Vše vznikalo pomalu a postupně, až do podoby, kterou zde vidíte.

Technika modelu

Model začal vznikat od podvozku, ve kterém jsou zabudovány dva motory (XL a M). Velký XL motor pohání přes převod 1:1 diferenciál, který je zatím jen v zadní nápravě. Ta je pevná (bez odpružení) s klasickým diferenciálem a poloosami viz. obr. Přední náprava byla v prvotní verzi bez náhonu pouze zatáčecí, ale z důvodu velmi omezených terénních vlastností jsem ji předělal také hnanou motorem viz. obr. Tato úprava byla poměrně náročná, protože jsem si poháněnou nápravu postavil zvlášť a jako celek instaloval do stroje. Což si vyžádalo spoustu úprav, hlavně v přední části modelu. O zatáčení se stará M motor s převodem 8:24 s hřebenovým řízením. Celý podvozek je pevný a kompatibilní.  Jízdu a zatáčení zajišťuje dálkové ovládání.

Design modelu

Dá se říct, že je to pokus o lehkou karoserii s otevíracími dveřmi, kapotou a zadním víkem zavazadlového prostoru. Za povedené části považuji zadní víko zavazadlového prostoru, protože je celé výklopné nahoru a v horní poloze drží otevřené (i s náhradním kolem) a přední část s otvírací kapotou. Horší je uchycení střechy, které vykazuje menší pohyby hlavně směrem dopředu a dozadu. Je to způsobeno tím, že byla snaha o co možná nejslabší sloupky. Za další problematické místo bych označil dveře. Na první pohled se můžou zdát dobré, ale ve skutečnosti se otevírá pouze horní část. Dolní část je pevná a to z důvodu pevnosti podvozku.

Interiér je opět zpracován ve stylu „co nejlehčeji“ takže jednoduchá palubní deska, sedačky a prostorný zavazadlový prostor kde je stále „naložen Battery Box“. Mezi předními sedadly se nachází switch (přepínač), kterým se zapínají a vypínají světla. V palubní desce je zabudován receiver (příjmač), pro lepší dosah dálkového ovládání.

Závěr

Celý model osobně hodnotím dobře i přes některé málo povedené detaily. Důležité je, že bez větších problému jezdí a zdolává nerovnosti.

Více fotek zde: https://www.flickr.com/photos/127826944@N04/sets/72157648483611340/

 

Tomik

Diskusní téma: Terénní auto

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek